EGR és AdBlue-rendszerek
EGR
💡 Az EGR rendszer (Exhaust Gas Recirculation) célja, hogy csökkentse a károsanyag kibocsátást. A kipufogógáz egy részét visszavezeti a motor égésterébe, hogy csökkentse az égési hőmérsékletet és a káros nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátását. Az alacsonyabb égési hőmérséklet megakadályozza a nitrogén-oxid képződését. Az szelep szabályozza a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét. Benzinmotorokban terhelés alatt nyílik ki, míg dízelmotorokban „üresjáratnál” teljesen nyitott, akár 50%-os visszavezetést biztosít. A dízelmotorok működésük során több nitrogén-oxidot termelnek, mint a benzines társaik, mivel magasabb az égési hőmérséklet és a koromképződés. 🔥💨
👉 Éppen ezért fontos, hogy megfelelően működjön az EGR szelep, hiszen ez befolyásolja a motor teljesítményét, mivel a felhalmozódó korom és szennyeződések jelentős problémákat okozhatnak. Egy elakadt szelep (nyitott vagy zárt állapotban) jelentősen csökkentheti a teljesítményt, növelheti az üzemanyag-fogyasztást és egyenetlen motorjárást okozhat. A modern rendszerek elektronikusan vezéreltek, így hatékonyabban alkalmazkodnak a terheléshez, minimalizálva a teljesítményvesztést. ✅❗
❗Elengedhetetlen a környezetvédelem szempontjából és befolyásoló tényező műszaki vizsgán 👀🌳❣️
✅ A rendszeres tisztítás és megelőző karbantartás segíthet elkerülni a drága javításokat.❗
Ha érdekel, mi az EGR-szelep szerepe és hogyan befolyásolja a motor működését, itt találsz róla bővebb információt:
EGR szelep tudnivalók
AdBlue


❗A modern dízelmotorok egyik kulcsfontosságú, környezetvédelmi szempontokat szolgáló eleme az SCR (AdBlue) rendszer. Célja a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátásának csökkentése, tehát a légszennyezés csökkentése.❗🌳❣️
A 2006 óta épített teherautók többsége és mindegyik 2012 októbere óta gyártott teherautó SCR-technológiát alkalmaz, amelynek része az AdBlue. Az SCR (Selective Catalytic Reduction) szelektív katalitikus redukció az AdBlue-val kombinálva a leghatékonyabb megoldás a nitrogén-oxid-kibocsátás csökkentésére❗
💡Az AdBlue a karbamid vizes oldata. Szakmai neve: AUS32 (Aqueous Urea Solution 32.5% karbamidot tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék), kereskedelmi megnevezése AdBlue.
Az SCR technológia az AdBlue-t a kipufogógázba fecskendezi be, ahol magas hőmérsékleten
(min. 250 °C) ammóniává bomlik. Az ammónia reakcióba lép a nitrogén-oxidokkal, és azokat ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé alakítja át a katalizátorban.
❗Előnye, hogy jelentősen lecsökkenti a károsanyag kibocsátást, a motor teljesítménycsökkenése nélkül. ❗🌳❣️

🔧🚚AdBlue adalékot használó SCR rendszerek javítása tehergépjárműveknél🚛
Sok esetben nem szükséges a komplett SCR (AdBlue) egységet cserélni, hanem elegendő a meghibásodott részegységet cserélni vagy javítani. Megfelelő műszerekkel és szakértelemmel pontosan meg lehet állapítani és elvégezni a szükséges javítást, így csökkenthetőek a jelentős javítási költségek.
✅ Nagy tapasztalattal rendelkezünk az EGR és SCR (AdBlue) rendszerek javításában.👌💯
Az AdBlue szerepéről és fontosságáról bővebben itt olvashatsz:
AdBlue tudnivalók
AdBlue diagnosztika
Az AdBlue rendszer, az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt lett kifejlesztve, az emissziós értékek csökkenése érdekében.
Mechanizmusa rendkívül összetett. Alkatrészei a legmodernebb technológiát tartalmazzák ezért javításuk, karbantartásuk speciális szaktudást igényel.
A meghibásodások egyik fő oka, a nem megfelelő minőségű AdBlue folyadék használata, ami rendkívül sok problémát és igen nagy károkat okoz a gépjárművekben. Az alkatrészei nehezen vagy egyáltalán nem javíthatóak. Maga a meghibásodás okának feltárása is rendkívül összetett feladat, ezért mindenképpen ajánljuk, hogy szakembereinkkel ellenőriztesse AdBlue rendszerét!
A megfelelő karbantartással és ellenőrzéssel, esetlegesen milliós nagyságrendű kiadástól mentesülhet.
Szolgáltatásaink:
- AdBlue diagnosztika
- Hibakód olvasás, törlés
- Tömítettség vizsgálat
- Javítás, karbantartás
- Részegységek cseréje
Szerkezeti ábrája
